Τη Δευτέρα 1 Απριλίου οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, για να πάρουν μέρος στο πιλοτικό πρόγραμμα σχεδιασμού και παρουσίασης καινοτόμων δράσεων στη Διδακτική της Ιστορίας για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο στη Μακεδονία με τίτλο : “Θεσσαλονίκη-Μακεδονία: Διαχείριση της Μνήμης του Πολέμου στην Κοινωνία”. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Λιμάνι της πόλης μας.

Στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα αρχικά ξεναγήθηκαν, αποκομίζοντας γνώσεις για την περιοχή της Μακεδονίας και ιδιαίτερα της πόλης μας από την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης μέχρι και τους 2 Παγκοσμίους Πολέμους.

Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Οι μαθητές της 1ης ομάδας είδαν πίνακες ζωγραφικής και άλλες ιστορικές πηγές κι έπειτα κλήθηκαν είτε να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με τον πόλεμο είτε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους γι’ αυτόν μέσω της δημιουργικής γραφής.

Οι μαθητές της 2ης ομάδας εργάστηκαν με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αφού μελέτησαν ιστορικές πηγές και πρωτοσέλιδα εφημερίδων, κλήθηκαν να περιγράψουν με 1-2 λέξεις τη ζωή στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά και τη διαβίωση των κρατουμένων κατά τη διάρκεια της Κατοχής το 1942, καθώς και το ποιες μπορεί να ήταν οι σκέψεις των παιδιών της Κατοχής.

Μετά το Μουσείο, οι μαθητές επισκέφτηκαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί συνάντησαν εκπροσώπους του Λιμενικού Σώματος που τους ξενάγησαν στον χώρο, έμαθαν πληροφορίες για το επάγγελμα του λιμενικού, συνομίλησαν με μέλος πληρώματος σκάφους, ενώ στη συνέχεια επισκέφτηκαν τα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του λιμανιού και τη σημασία που έχει τόσο για την οικονομία όσο και για τον τουρισμό της πόλης μας, καθώς μέσω αυτού επιτυγχάνεται η μετακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών. Ενδιαφέρον μάλιστα στους μαθητές προκάλεσε η ψηφιακή περιήγηση στις εγκαταστάσεις του λιμανιού μέσω της διαδραστικής μακέτας της ΟΛΘ Α.Ε..